مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 08:252023-01-11سياسي

امیرکبیر و سردار سلیمانی بازسازی کنندگان هویت ایرانی بودند


رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: امیرکبیر و سردار سلیمانی در واقع بازسازی کنندگان هویت ایرانی بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، موسی نجفی شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر اظهار داشت: دوران امیرکبیر در واقع یک دوره و زمانه انحطاط بوده است و کشور با شاهی جوان که به دنبال شهوات خود بوده، روبرو بوده است و کشور دخالت روسیه را در آن دوران تجربه کرد.

وی با تاکید بر اینکه امیرکبیر در مقابل زیاده خواهی ها ایستاد و اجازه جدا شدن یک وجب از خاک ایران را نداد، گفت: امیرکبیر به واسطه شخصیت بزرگ خود به اسطوره ای در کشور تبدیل شده است.

رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی افزود: شخصیت های بزرگ نشاندهنده یک عظمت هستند، سردار سلیمانی به عنوان یک اسطوره و شخصیت بزرگ در زمانی حضور داشت، که کشور دارای یک رهبر بزرگ بود، اما سوال اینجاست امیرکبیر که دوران انحطاط زیست کرده، از کجا برخاسته است؟ پاسخ این است که چنین شخصیت هایی از خاک خاصلخیز ایران بلند می شوند و این بزرگی، در واقع نشان از بزرگی ملت ایران دارد.

وی با بیان اینکه امیرکبیر وابسته به جریان روحانیت و مرجعیت شیعه است، گفت: امیرکبیر در واقع وابسته به جریان سنت وزارت در ایران است، این سنت، سنتی بزرگ است ولی متأسفانه به دلیل فضای پس از مشر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرکبیر و سردار سلیمانی بازسازی کنندگان هویت ایرانی بودند

امیرکبیر و سردار سلیمانی بازسازی کنندگان هویت ایرانی بودند