مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 08:102023-01-11سياسي

مفاخر و مشاهیر موتور محرکه هویت جوامع هستند


موتور محرکه هویت جوامع، تکیه بر مفاخر و مشاهیر و بزرگان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرزاد مخلص الائمه شامگاه سه شنبه در آیین گرامیداشت شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر در استان مرکزی اظهار داشت: هر موجودیت زنده انسانی دارای دو شاکله فیزیکی و معنوی است و اگر این موجودیت، انسان باشد دارای یک شاکله معنوی به نام شخصیت است و اگر این موجودیت زنده، جامعه باشد، شاکله معنوی آن، هویت نام می گیرد که عاملی در امر تمایز جوامع از یکدیگر به شمار می رود.

وی افزود: اگر یک جامعه، شخص و هر موجودیت زنده، هویت و شخصیتی برقرار داشته باشد، در صورت وجود نقص در شاکله فیزیکی، به دلیل قوت در هویت و شخصیت، موجودیتی مقتدر خواهد داشت.

استاندار مرکزی ادامه داد: چنانچه هویت از جامعه گرفته شود، با وجود مؤلفه های برجسته فیزیکی و مادی، جامعه و موجودیتی شکننده و آسیب پذیر را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: برای شکل دادن به مؤلفه های هویتی یک جامعه، عناصر متعددی همچون مفاخر و مشاهیر، نقش آفرین هستند و در واقع موتور محرکه هویت جوامع، تکیه بر مفاخر و مشاهیر و بزرگان است.

مخلص الائمه تأکید کرد: استان مرکزی با وجود آنکه به لحاظ وسعت و جغرافیایی، استانی پهناور محسوب نمی شود، اما از جای جای آن بزرگان بسیاری به کشور و حتی نظام بشری تقدیم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفاخر و مشاهیر موتور محرکه هویت جوامع هستند

مفاخر و مشاهیر موتور محرکه هویت جوامع هستند