مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 22:552023-01-10اقتصادي

تالاب کانی برازان مهاباد احیا شد


سرپرست اداره محیط زیست مهاباد گفت: به دلیل بارش های زمستانی تالاب کانی برازان مهادباد که در ماه های گذشته دچار کم آبی شده بود احیا شد.

- فاروق سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سال زراعی و پس از بارش های اخیر قسمت های زیادی از تالاب که دچار کم آبی شده بود احیا شده است، افزود: امسال نسبت به مدت مشابه پار سال میزان آب این تالاب یک میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بارش های زمستانی، آب تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد را یک میلیون متر مکعب افزایش داد و مامن بیش از 30 هزار بال پرنده برای زمستان گذرانی شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در حال حاضر بیشتر از 5 تا 6 میلیون مترمکعب آب در نخستین سایت پرنده نگری کشور تخمین زده شده است سلیمانی با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار قطعه پرنده در مهاجرت زمستانی وارد کانی برازان شده اند، گفت: پرندگان مهاجر تا اواخر اسفند، میهمان کانی برازان هستند.

وی ادامه داد: با رهاسازی آب از سد مهاباد و احیای چشمه های تامین کننده آب تالاب بین المللی کانی برازان، وضعیت آبی این تالاب مطلوب است و پرندگان مهاجر و بومی در محدوده 100 هکتاری از وسعت کانی برازان که آب از عمق کافی برخوردار است دیده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب کانی برازان مهاباد احیا شد

تالاب کانی برازان مهاباد احیا شد