مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 18:052023-01-10اقتصادي

افزایش تصاعدی آب بهای کشاورزی/ منطقی برای محاسبه وجود ندارد


سریال دغدغه ها و مشکلات شالیکاران بعد از پایان برداشت محصول برنج از شالیزارها همچنان ادامه داشته و این بار به اپیزود آب بها رسیده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - بهرام قربانپور: تأمین آب کشاورزی برای شالیکاران گیلانی با توجه به قرارگیری در این استان باران خیز، در سال های زراعی اخیر با تنش ها و چالش های جدی همراه بوده تا جایی که مسئولان را به فکر تشکیل قرارگاه جهادی آب در استان انداخت.

قرارگاهی که با چراغ سبز مردم و شالیکاران همراه شد و نتایج مثبت و اثرگذاری در مدیریت منابع آبی داشت و تا حدودی دغدغه شالیکاران را در این بخش رفع کرد.

در سال زراعی که گذشت شالیکاران و کشاورزان مرحله به مرحله با شوک های رنج آور و دردناکی مواجه شدند؛ از تنش های آبی ابتدای سال زراعی گرفته تا افزایش محصول و ماندن آن روی دست کشاورز و دپو شدن در انبارها و حالا هم افزایش تصاعدی آب بهای کشاورزی، که هر کدام از این چالش ها را کنار هم بگذارید پدیده ابرچالشی به نام دلسردی، بی انگیزگی و بی رمقی کشاورزان به شالیکاری و کشت و زرع نمایان می شود.

افزایش چند برابری آب بهای کشاورزی، آن هم بدون پایه و اساس، شاید اقدامی ضد تولید در حوزه کشاورزی باشد که نه تنها صدای شالیکاران بلکه صدای نمایندگان مجلس و برخی مسئولان را در آورده و چندین نماینده مجلس در نطقی تندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تصاعدی آب بهای کشاورزی/ منطقی برای محاسبه وجود ندارد

افزایش تصاعدی آب بهای کشاورزی/ منطقی برای محاسبه وجود ندارد