مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 12:552023-01-10اقتصادي

هرزآب ها در 200 هکتار از اراضی سرخه مدیریت شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از اجرای پروژه مدیریت هرزآب و بذرپاشی در 200 هکتار از منطقه عبدالله آباد این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سرخه، مرتضی شیرعلی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه مدیریت هرزآب و بذرپاشی در 200 هکتار در منطقه عبدالله آباد شهرستان سرخه با هزینه بالغ بر 720 میلیون ریال به صورت پیمانی و توسط بخش خصوصی در سال جاری اجرا شد.

شیرعلی هدف از اجرای این پروژه که به صورت هلالی های آبگیر احداث می شود، را کنترل هرزآب های سطحی حاصل از بارندگی و کمک به بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه از طریق بذرپاشی بذور گیاهان بیابانی خصوصاً گونه تاغ مطرح کرد.

وی عنوان کرد: جلوگیری از فرسایش باد، تثبیت خاک، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، مهار هجوم ماسه های روان به مناطق مسکونی و ابنیه فنی موجود در منطقه، احیای پوشش گیاهی و تعدیل و تلطیف آب وهوای منطقه از مهم ترین نتایج حاصل از اجرای طرح های مذکور در این شهرستان است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: نظر به اهمیت کنوانسیون بین المللی بیابان زدایی در ایجاد عزمی بین المللی برای مقابله با بیابان زایی در جهان و در راستای اجرای معاهدات این کنوانسیون، دفتر تثبیت شن و بیابان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرزآب ها در 200 هکتار از اراضی سرخه مدیریت شد

هرزآب ها در 200 هکتار از اراضی سرخه مدیریت شد