مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 12:452023-01-10سياسي

دانشور: عاملیت زن ایرانی در نسبت او با خانواده است


سحر دانشور در نشست روایت زن ایرانی در سیزدهمین جشنواره مردمی فبلم عمار گفت: فردیت و عاملیت زن ایرانی در نسبت با خانواده و جمع گرایی او می باشد در صورتی که روایت غالب زن غربی دقیقا در بریدن از خانواده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست روایت زن ایرانی در حاشیه سیزدهمین جشنواره مردمی فبلم عمار برگزار شد.

این نشست با حضور عموم مردم و با سخنرانی  سحر دانشور کارشناس ارشد مطالعات زنان و پژوهشگر تاریخ شفاهی در حوزه زنان و انقلاب برگزار شد.

دانشور در ابتدای سخنان خود گفت: سابقه اهمیت زن به شکل کنونی به چند صد سال پیش بازمی گردد که در یک جغرافیای خاص بروز و ظهور بیشتری داشته است.

نقطه آگاهی زن غربی از مواجهات او با  نقاط دینی آغاز می شود که چرا من اساسا امکان مالکیت، عبادت و دستیابی به جایگاه های بالای عبادی و دینی را ندارم.

سپس این خودآگاهی تبدیل به جریان فکری شده، جریانات سیاسی را در بر گرفته و یک روایت خاص از زن را در جهان عرضه می کند.

نهادها و سازمان های بین المللی نیز این روایت را به عنوان روایت غالب در فعالیت های خود در نظر می گیرند که رشد و پیشرفت دیگر جوامع را تحت تاثیر مسیر خود قرار می دهد.

وی در ادامه این مطلب اظهار کرد: این روایت تفاوت میان زنان در جوامع متفاوت و حتی جامعه خود را هم در نظر نگرفته و یک الگوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشور: عاملیت زن ایرانی در نسبت او با خانواده است

دانشور: عاملیت زن ایرانی در نسبت او با خانواده است