مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 10:452023-01-10پزشكي

تاثیر بادام در ریکاوری ورزشی چیست؟


افزودن 57 گرم بادام به رژیم غذایی روزانه به مدت یک ماه باعث افزایش سطح چربی مفید لیپوکین (12،13-DiHOME) در نمونه خون، بلافاصله پس از یک جلسه ورزش شدید می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی افزودن 57 گرم بادام به رژیم غذایی روزانه به مدت یک ماه باعث افزایش سطح چربی مفید لیپوکین (12،13-DiHOME) در نمونه خون، بلافاصله پس از یک جلسه ورزش شدید می شود.

برای کسانی که به طور منظم ورزش می کنند، خوردن هر روز بادام ممکن است روشی ایده آل باشد.

به نقل از نوروساینس، نتایج کارآزمایی تصادفی سازی و کنترل شده نشان داد که در خون شرکت کنندگان زن و مردی که به مدت یک ماه روزانه 57 گرم بادام می خوردند، بلافاصله پس از یک جلسه تمرین شدید نسبت به شرکت کنندگان کنترل، مقدار بیشتری از چربی مفید لیپوکین (12،13-DiHOME) وجود داشت.

این مولکول، به اصطلاح اکسی لیپین (چربی اکسید شده) از اسید لینولییک توسط بافت چربی قهوه ای سنتز می شود و تأثیر مفیدی بر سلامت متابولیک و تنظیم انرژی دارد.

محقق مسئول، دکتر دیوید سی نیمن، استاد و مدیر آزمایشگاه عملکرد انسانی دانشگاه ایالتی آپالاچی در پردیس تحقیقاتی کارولینای شمالی آمریکا گفت: در اینجا ما نشان دادیم داوطلبانی که روزانه 57 گرم بادام به مدت یک ماه قبل از یک دوره تمرینی ورزش آخر هفته مصرف کردند، بلافاصله پس از ورزش، چربی مفید لیپوکین مفیدتری در خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بادام در ریکاوری ورزشی چیست؟

تاثیر بادام در ریکاوری ورزشی چیست؟