مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 09:352023-01-10دانش

خطر انقراض درخت باستانی و همیشه سبز جنگل های نوشهر با قطع غیرمجاز


بر اساس تحقیقات میدانی مدیر جنگل تحقیقاتی دانشگاه تربیت مدرس و تیم تحقیقاتی اش، در حالی قاچاقچیان اقدام به قطع درخت سرخدار کردند که این درخت از گونه های ممنوع القطع است و به گفته آنها در صورتی که از این گونه گیاهی با ارزش محافظت نشود، - بر اساس تحقیقات میدانی مدیر جنگل تحقیقاتی دانشگاه تربیت مدرس و تیم تحقیقاتی اش، در حالی قاچاقچیان اقدام به قطع درخت سرخدار کردند که این درخت از گونه های ممنوع القطع است و به گفته آنها در صورتی که از این گونه گیاهی با ارزش محافظت نشود، در آینده نزدیک شاهد انقراض این گونه همیشه سبز جنگل های شمال کشور خواهیم بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس باور مردم روزگار قدیم، درخت سرخدار با رستاخیز و تولد دوباره و زندگی ابدی و جاودانه مرتبط است؛ چون اگر شاخه های سرخدار بر زمین بیفتند، می توانند در زمین ریشه بدوانند و تبدیل به درختان تازه ای شوند.

گفته می شود این درخت قادر است در درون تنه خالی قدیمی، جوانه زند و رشد کند.

از این درخت در کنار درختان شمشاد، با نام درختان همیشه سبز جنگل های شمال کشور یاد می شود، ولی روزگار این دو گونه ناخوش است؛ شمشاد با هجوم آفت و سرخدار با هجوم قاچاقچیان.

هر چند شمشادها توانستند با آفات مقابله کنند و حضور همیشه سبز خود را حفظ کنند، ولی سرخدار نتوانست از تیزی تبر قاچاقچیان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انقراض درخت باستانی و همیشه سبز جنگل های نوشهر با قطع غیرمجاز

خطر انقراض درخت باستانی و همیشه سبز جنگل های نوشهر با قطع غیرمجاز