مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 19:502023-01-09اقتصادي

رتبه اول کشوری سیستان و بلوچستان در تولید خرما و میوه های گرمسیری


رییس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: این استان در تولید خرما، میوه های گرمسیری، محصولات خارج از فصل زراعی، شیلات و آبزی پروری حائز رتبه های اول کشوری است.

- به گزارش، سیدمحمدرضا سیدحسینی در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از محل غرفه سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه جامع کشاورزی ایران که در تهران در حال برگزاری است، افزود: این خطه پهناور، چهارفصل با گستره فراوان زمینه های فعالیت در زیر بخش های کشاورزی است و سالیانه قریب به 4 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، شیلات و دامپروری در آن تولید می شود و در صورت آماده شدن زیر ساخت ها، این میزان تولید به دو برابر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در تولید خرما، میوه های گرمسیری، محصولات خارج از فصل زراعی، شیلات و آبزی پروری حائز رتبه های اول کشوری است و این ظرفیت مهم، فرصتی است که سرمایه گذاری های بنگاه های اقتصادی بزرگ و بخش خصوصی را به سوی خود جلب کند و موجبات توسعه بخش کشاورزی استان را فراهم کند.

وی در ادامه سیستان و بلوچستان را سرزمینی بکر برای سرمایه گذاری برشمرد و گفت: نگاه به توسعه الگوی کشت، کشت های قراردادی و توسعه صادرات، سرمایه گذاری را به سوی ایجاد اشتغال پایدار و درامدزایی سوق خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه اول کشوری سیستان و بلوچستان در تولید خرما و میوه های گرمسیری

رتبه اول کشوری سیستان و بلوچستان در تولید خرما و میوه های گرمسیری