مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 16:152023-01-09اقتصادي

اقتصاد جهان در سال 2023 چگونه خواهد شد


صندوق بین المللی پول با تشریح مسائلی که بر اقتصاد جهان در سال 20222 تاثیر گذاشت، پیش بینی خود از اقتصاد دنیا را در سال 2023 اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، صندوق بین المللی پول در گزارشی با تاکید بر اینکه سال 2022 سال بسیار پر تلاطم اقتصادی بود، تاکید می کند اگرچه چشم انداز رشد اقتصادی بیش از حد انتظار اقتصاد در اوایل سال وجود داشت اما پس از حمله روسیه به اوکراین به نگرانی تبدیل شد.

این صندوق در ادامه تاکید می کند: اقتصاد جهانی با تورم سریع به ویژه در زمینه غذا و انرژی همراه شد و این بادهای مخالف بر رشد اقتصاد جهانی تأثیر منفی گذاشت و پیش بینی ها در زمینه رشد اقتصاد جهانی را کمرنگ تر کرد.

صندوق بین المللی پول توضیح می دهد که چگونه پس از شروع جنگ، شاخص عدم اطمینان در جهان افزایش یافت بررسی هایی که به صورت سه ماهه در 143 کشور انجام می شود گسترش وضع بد اقتصادی ناشی از جنگ را نشان می دهد، اگرچه شاخص از آن زمان تا کنون تا حدودی تعدیل شده است اما همچنان وضعیت مناسب نیست.

 این گزارش ها نشان می دهد با وجود اینکه جنگ روسیه و اوکراین به طور مستقیم در رشد اقتصادی کشورها تاثیر داشت اما تبعات آن در قالب افزایش ناراحتی ها و اعتراضات مردمی هم تاثیر خود را گذاشته است این نارضایتی در ابتدای شروع کرونا قابل توجه بود اما اکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد جهان در سال 2023 چگونه خواهد شد

اقتصاد جهان در سال 2023 چگونه خواهد شد