مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 15:352023-01-09دانش

مشارکت 72 دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان


معاون پژوهشی وزیر علوم از مشارکت 72 دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان خبر داد و گفت: رصد اشتغال 21هزار و 415 دانشجو و مشارکت 72 دانشگاه در این طرح صورت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، پیمان صالحی در این خصوص توضیح داد: ایجاد نظام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ذینفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته های دانشگاهی به منظور شفاف سازی و آگاهی بخشی و همچنین رصد آمار و اطلاعات درخصوص رشته های آموزشی می تواند در کاهش نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی مؤثر باشد.

بدین منظور پیمایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی از سال 1397 در معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه رصد اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان یکی از برنامه های مهم در دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور است، اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی ها و پیگیری های صورت گرفته، فعالیت ها و اقدامات مؤثری صورت گرفته و آخرین آمار و اطلاعات نیز در گزارشی تدوین شده است.

معاون پژوهشی وزیر علوم تصریح کرد: بر اساس آمار سال 1401، تعداد 72 دانشگاه با پایش اطلاعات از 21 هزار و 415 دانشجو رصد اشتغال دانش آموختگان را انجام داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت 72 دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان

مشارکت 72 دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان