مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 10:552023-01-09بين الملل

گریفیث در یمن به نفع سرویس اطلاعات انگلیس کار کرده است


یک وب سایت تحقیقاتی انگلیس فاش کرد، نماینده سابق سازمان ملل متحد در یمن در طول فعالیت خود در این کشور با سرویس اطلاعاتی انگلیس ارتباط داشته و به نفع آن کار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وبسایت تحقیقاتی انگلیس (Declassified UK) اعلام کرد، مارتین گریفیث، نماینده سابق سازمان ملل در یمن با سرویس اطلاعات انگلیس ارتباط دارد، همین امر وابستگی سازمان ملل متحد و مقامات آن به سرویس های اطلاعاتی غربی و نیز درستی موضع یمن را تایید می کند مبنی بر اینکه فرستادگان بی طرف نیستند و دستور کار آن کشورها را اتخاذ می کنند.

این وبسایت به تعدادی از حقایق اشاره کرد که ارتباط گریفیث را با سرویس اطلاعات انگلیس (MI6) که طرف اصلی در جنگ یمن است، آشکار می کند.

از جمله اینکه گریفیث در تاسیس شرکت Inter Mediate مشارکت داشته که توسط یک افسر اطلاعاتی انگلیس اداره می شود و در آن شخصیت های ارشد دیپلماتیک و نظامی سابق انگلیس حضور دارند و همکاری نزدیکی با MI6 انگلیس دارد که بیش از چهار میلیون پوند استرلینگ از وزارت خارجه انگلیس کمک مالی دریافت کرده است.

وبسایت مذکور اعلام کرد، شرکت Inter Mediate در سال 2011 تأسیس شد و به گفته مدیر اجرایی آن، این شرکت شش سال قبل از انتصاب گریفیث فعالیت خود را در یمن و سوریه آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گریفیث در یمن به نفع سرویس اطلاعات انگلیس کار کرده است

گریفیث در یمن به نفع سرویس اطلاعات انگلیس کار کرده است