مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 09:002023-01-09اقتصادي

کارون در احاطه فاضلاب و بی تدبیری


کیفیت آب رودخانه کارون در سالهای اخیر شدیدا کاهش یافته است به طوری که محققین، تخلیه فاضلاب های شهری، صنعتی و کشاورزی را علت اصلی آن می دانند.

- بحران آلودگی کارون مردم را به ستوه آورده است دغاغله یکی دیگری از ساکنان اهواز  گفت: آلودگی آب رودخانه کارون، موضوع جدیدی نیست و از هر قسمتی نگاه کنید، هر چه فاضلاب هست به کارون سرازیر می شود، همه می بیننند و پنهان نیست؛ سال هاست کارون با انواع و اقسام آلودگی ها که بوی تعفن آن مردم را به ستوه آورده، دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: مردم خوزستان از آبی مصرف می کنند که عامل بسیاری از بیماری ها است، این بحران و این وضعیت همیشه بوده و هست ولی امیدواریم حل شود.

دغاغله خاطرنشان کرد: انتظار داریم حداقل اجازه سرازیرشدن فاضلاب به کارون، را ندهند.

    فقدان سیستم تصفیه فاضلاب شهری به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نکته قابل تامل اینجاست که محمدجواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان هم اظهارات مردم را تایید می کند و حتی بیان می کند: متاسفانه به دلیل فقدان سیستم تصفیه فاضلاب شهری، فاضلاب ها به صورت مستقیم وارد رودخانه ها می شوند.

وی ادامه داد: رودخانه کارون به دلیل اینکه بیشترین جمعیت انسانی را در حاشیه خود دارد تاثیرپذیرترین رودخانه از این نظر است و متاسفانه بیشترین حجم فاضلاب را شهر اهواز به رود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارون در احاطه فاضلاب و بی تدبیری

کارون در احاطه فاضلاب و بی تدبیری