مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 08:452023-01-09پزشكي

23 کانون بیماری «آنگارا» شناسایی شده است


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 23 کانون شیوع بیماری «آنگارا» در گله های طیور در استان اردبیل شناسایی شده است.

- اردبیل- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 23 کانون شیوع بیماری آنگارا در گله های طیور در استان اردبیل شناسایی شده است.

بهلول تکلوی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: آنگارا نوعی بیماری ویروسی است که دارای 12 سروتیپ است که سروتیپ چهار آن بسیار خطرناک بوده و از سال 99 از مرزهای شرقی کشور وارد ایران شده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود در 2 سال آینده با توجه به احتمال شیوع و شرایط انتقال بیماری، طغیان این ویروس خطرناک را شاهد باشیم که قطعاً عامل انتقال بیماری به صورت عمودی و از طریق روش مدفوعی است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل کنترل مراکز تولید مرغ مادر و مجموعه های جوجه کشی را در کاهش تلفات این بیماری یادآور شد و گفت: 30 درصد تلفات در گله ها بر اثر شیوع این بیماری رخ می دهد که بیماری فوق العاده خطرناکی است و دامپزشکی کلیه مراکز تولیدی را ملزم به واکسیناسیون کرده تا امکان بروز و شیوع بیماری را از بین ببریم.

تکلوی افزود: اولین کانون این بیماری در شهرستان اردبیل مرداد سال گذشته مشاهده شد و آخرین کانون نیز شهریور امسال شناسایی شده و در مجموع 23 کانون بیماری آنگارا در استان اردبیل به ویژه در گله های مرغ مادر شناسایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

23 کانون بیماری «آنگارا» شناسایی شده است

23 کانون بیماری «آنگارا» شناسایی شده است