مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 17:452023-01-08سياسي

آیین گرامیداشت قیام تاریخی 18 دی در شهرری برگزار شد


آیین گرامیداشت قیام تاریخی 18 دی و عطرافشانی مزار شهدای پیشگامان انقلاب اسلامی امروز در شهرری برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، آیین گرامیداشت قیام 18 دی ماه سال 1357 شهرری، عصر امروز با حضور مردم انقلابی و شهیدپرور قبله تهران و مسؤولان شهرستان ری در مسجد خاتم النبیین(ص) برگزار شد.

همچنین مزار شهدای قیام 18 دی با حضور خانواده های معظم شهدا و مسؤولان شهرستان ری در قطعه 21 بهشت زهرا(س) عطرافشانی و غبارروبی شد.

حاضران در این مراسم با قرائت فاتحه و اهدای گل به پیشگامان انقلاب اسلامی ادای احترام کردند و یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار را که با قیام تاریخی 18 دی، زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند، گرامی داشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ مردم مبارز و ولایی شهرری در ادامه حرکت های انقلابی خود، روز دوشنبه 18 دی ماه 1357، از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تا میدان شهرری بر علیه رژیم پهلوی تظاهرات کردند که با تیراندازی عوامل رژیم، چهار نفر به نامهای قاسم سبزعلی، عباس ملکی، اصغر طرق وردی و علی کوهی نژاد به شهادت رسیدند و بیش از 50 نفر مجروح شدند.

  قیام تاریخی 18 دی شهرری نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و در سرعت بخشیدن به فرایند پیروزی انقلاب نقش اساسی داشت و شهدای این روز به نام پیشگامان انقلاب اسلامی مشهور شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین گرامیداشت قیام تاریخی 18 دی در شهرری برگزار شد

آیین گرامیداشت قیام تاریخی 18 دی در شهرری برگزار شد