مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 15:202023-01-08سياسي

صدام گفت به آیت الله خمینی بی احترامی نکردم/ صدام ساعت ها درباره ایران حرف زد


عصر ایران؛ هومان دوراندیش - در اواسط دسامبر 2003، که نظامیان امریکایی موفق شدند صدام حسین را در چاله ای در یکی از خانه های محقر روستای الدور در حوالی تکریت دستگیر کنند، جان نیکسون، تحلیلگر رهبری عراق در سازمان سیا، با مهم ترین فرصت شغلی زندگی اش مواجه شد.

 نیکسون صدام شناس ترین تحلیلگر سازمان سیا بود و از بخت خوش، در همان ایام در بغداد درگیر ماموریت پیدا کردن صدام در سرزمین 26 میلیون نفری و پر هرج و مرج عراق بود.

این تصور قدیمی که صدام بدل دارد، دلیلی کافی بود تا مقامات آمریکایی از نیکسون بپرسند اگر قرار باشد صدام را شناسایی کنیم، چطور باید این کار را بکنیم؟ دنبال چه بگردیم؟ نیکسون هم می گوید: دنبال یک تتوی قبیله ای می گردم که نشان وابستگی اش به قبیله آلبونصیر است.

یکی از آن ها پشت دست راستش بین انگشت های میانی و سبابه بود؛ دیگری روی مچ دست راستش است.

همچنین صدام زخمی روی ران چپش دارد که ناشی از جراحتی است که در زمان تلاش برای ترور رییس جمهور قاسم در سال 1959 برداشته اشت، و اینکه لب پایینی اش به یک طرف کشیده می شود.

بعدها که کار بازجویی از صدام آغاز شد، نیکسون از صدام می پرسد آیا اصلاً از بدل استفاده می کردی؟ صدام هم می خندد و می گوید: از کجا می دانید الان با یکی از آن ها حرف نمی زنید؟ شاید من بدل او باشم و خود صدام جایی قایم شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدام گفت به آیت الله خمینی بی احترامی نکردم/ صدام ساعت ها درباره ایران حرف زد

صدام گفت به آیت الله خمینی بی احترامی نکردم/ صدام ساعت ها درباره ایران حرف زد