مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 14:352023-01-08اجتماعي

جمعیت قرقاول با برنامه حمایتی محیط زیست رو به رشد است


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران، گفت: طبق بررسی میدانی روند جمعیتی قرقاول با برنامه حمایتی محیط زیست رو به رشد است و در سال های اخیراین گونه پرندگان کمیاب بومی روند تعادلی جمعیتی خود را حفظ کردند.

- قرقاول گونه وحشی و بومی جنگل های مازندران مدت ها است که طعمه شکارچیان متخلف می شود هرچند بهانه ایجاد تعادل در محیط زیست مجوز شکار داده می شود، اما با افزایش شکار غیر مجاز به نظر می رسد اگر به همین صورت پیش برود، خطرات بیشتری جمعیت این گونه جانوری را تهدید می کند و ممکن است تا مرز انقراض نیز پیش برود.

مسلم آهنگری در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به شایعات فضای مجازی درباره انقراض گونه قرقاول در مازندران، اظهار کرد: جمعیت قرقاول در استان نسبتاً خوب است، البته این گونه زمانی در خطر انقراض بود اما در حال حاضر این پرنده در خطر انقراض جدی قرار ندارد.

وی گفت: بررسی میدانی روند جمعیتی قرقاول با برنامه حمایتی محیط زیست رو به رشد است و در سال های اخیراین گونه پرندگان کمیاب بومی روند تعادلی جمعیتی خود را حفظ کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران درباره جایگاه زیستی این پرنده(قرقاول) گفت: به لحاظ زیستگاه نیز در شرایط خوبی به سر می برند و در املاک شخصی و مناطق آزاد هم مشاهده شده اند و به لحاظ جوجه آوری نیز مشکلی وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت قرقاول با برنامه حمایتی محیط زیست رو به رشد است

جمعیت قرقاول با برنامه حمایتی محیط زیست رو به رشد است