مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 14:252023-01-08بين الملل

رایزنی فرانسه و ایتالیا برای ارسال سامانه دفاع هوایی SAMP-T به اوکراین


وزیر خارجه ایتالیا از رایزنی با فرانسه برای ارسال سامانه دفاع هوایی تولید مشترک این دو کشور به اوکراین خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونیو تیانی وزیر خارجه ایتالیا در مصاحبه با یک روزنامه این کشور از تلاش مشترک کشورش با فرانسه برای دخالت بیشتر در جنگ اوکراین خبر داد.

تیانی گفت: رم به دنبال ارسال یک بسته جدید کمک تسلیحاتی به اوکراین و در حال مشورت و رایزنی با فرانسه در ارتباط با ارسال سیستم پدافند هوایی مشترک با فرانسه است.

  بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، تیانی توضیح داد: ششمین بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین فعلا در فاز رایزنی است و همانطور که گفتم قبل از گزارش به پارلمان هیچ سلاحی ارسال نخواهد شد.

ما در حال رایزنی با فرانسه برای بهبود کیفیت این بسته از نقطه نظر سیستم دفاع هوایی هستیم؛ سیستمی که مشترکا با فرانسه تولید شده است.

  وزیر خارجه ایتالیا در پاسخ به سوالی درباره درخواست آمریکا برای ارسال سریع تر تسلیحات به اوکراین گفت: ما شرکای مهمی برای یکدیگر هستیم اما این به تسلیحات مربوط نمی شود.

بر اساس گزارش نشریه ایتالیایی لا رپوبلیکا ، آمریکا از ایتالیا خواسته روند بسته بعدی کمک های نظامی خود برای اوکراین را که احتمالا شامل این سامانه های ضد هوایی خواهد بود تسریع کند و ایتالیا برای تحویل این سامانه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی فرانسه و ایتالیا برای ارسال سامانه دفاع هوایی SAMP-T به اوکراین

رایزنی فرانسه و ایتالیا برای ارسال سامانه دفاع هوایی SAMP-T به اوکراین