مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 12:002023-01-08سياسي

تلاش 5 دهه ای احیای تالاب انزلی نتیجه بخش نبوده است


استاندار گیلان با اشاره به گذشت پنج دهه از احیای تالاب انزلی و بی نتیجه بودن اجرای این طرح گفت: کوتاهی و قصور متولیان امر احیا و حفظ تالاب های گیلان پذیرفتنی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت تالاب ها در کیلان، اظهار کرد: احیای تالاب ها از اولویت مهم دولت سیزدهم در گیلان است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم تالاب ها، افزود: برای حفظ اکوسیستم و موجودات زنده تالاب باید برنامه محور عمل کرد.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت لایروبی در تالاب و بندر جهت تسهیل بخشی امورات کشتی رانی، اضافه کرد: لایروبی در تالاب باید به گونه ای صورت گیرد که شرایط پهنه گیری کشتی فراهم شود.

عباسی با تاکید اینکه آب راه های قدیمی منتهی به تالاب احیا و حفظ شود، گفت: آب راه های قدیمی شریان های اصلی حفظ تالاب هستند و باید از آنها مراقبت کرد.

وی از منابع طبیعی گیلان خواست تا نسبت عملکردش در خصوص احیای تالاب ها و رسوب برداری از تالاب و بندر گزارش ارائه کند، افزود: کوتاهی و قصور متولیان امر احیا و حفظ تالاب های گیلان پذیرفتنی نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه از سمن ها و نهادهای مردمی در امر تالاب به خوبی استفاده نشده، گفت: سمن ها و مؤسسات مردمی و زیست محیطی را در حفظ و احیای تالاب مشارکت دهید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش 5 دهه ای احیای تالاب انزلی نتیجه بخش نبوده است

تلاش 5 دهه ای احیای تالاب انزلی نتیجه بخش نبوده است