مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 11:562023-01-08پزشكي

طراحی و تولید کلاه سرد ویژه بیماران مبتلا به سرطان توسط محققان مشهدی


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی عباچی زاده  اظهار کرد: کلاه سرد ویژه بیماران مبتلا به سرطان به همت محققان مشهدی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و تولید شد.

مدیر یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به تاثیر سردکردن پوست سر بر کاهش  اثر داروهای شیمی درمانی بر روی فولیکول های موی سر، کلاه سرد کننده با هدف کاهش دمای پوست سر و سرد کردن آن، انقباض عروق خونی و کاهش حرکت جریان خون به این منطقه به همت محققان فناور و مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و تولید شد.

عباچی زاده ادامه داد: در این ابداع  که کلاه مانند یک کلاه معمولی روی سر قرار می گیرد مایع داخل دستگاه پس از سرد شدن و پمپاژ، از طریق لوله های عایق به داخل کلاه مخصوص سیلیکونی هدایت می شود و در ادامه کنترل کننده الکترونیکی دستگاه، دمای پوست سر را برای مدت مشخصی که متخصص آن را  تعیین می کند در دمای 3 تا 5 درجه سانتی گراد ثابت می ماند.

وی  گفت: با سرد کردن پوست سر  و کاهش جریان خون دارو های شیمی درمانی که از طریق جریان خون حرکت می کند کاهش پیدا می کند و  تخریب فولیکول های ریشه مو نیز به نسبت کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی و تولید کلاه سرد ویژه بیماران مبتلا به سرطان توسط محققان مشهدی

طراحی و تولید کلاه سرد ویژه بیماران مبتلا به سرطان توسط محققان مشهدی