مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 09:402023-01-08اجتماعي

حذف کنکور در رشته های پرمتقاضی امکان پذیر نیست


معاون اجرایی آزمون های سازمان سنجش کشور با بیان اینکه حذف کنکور در رشته های پرمتقاضی مانند پزشکی امکان پذیر نیست، گفت: حذف کنکور مسأله ساده ای نیست که فقط به سازمان سنجش و دانشگاه ها مربوط باشد بلکه مربوط به کل جامعه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسن مروتی معاون اجرایی آزمون های سازمان سنجش کشور در مصاحبه با برنامه صبح و گفت وگو رادیو گفت وگو اظهار کرد: تعداد دفترچه های کنکور به ویژه در گروه تجربی به چهار دفترچه تغییر پیدا کرده و هر دفترچه هم یک پاسخنامه جداگانه خواهد داشت که بعد از پاسخگویی، پاسخنامه ها جمع می شود و دفترچه بعدی در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

وی از کاهش تعداد سوالات آزمون و بهبود مدت زمان پاسخگویی به سؤالات کنکور خبر داد و افزود: در گذشته فقط یک دفترچه عمومی و یک دفترچه اختصاصی داشتیم اما در حال حاضر تعداد دفترچه های اختصاصی به ویژه در گروه علوم تجربی را افزایش دادیم.

معاون اجرایی آزمون های سازمان سنجش کشور در مورد علت افزایش تعداد دفترچه های کنکور گفت: در گذشته یکی از راه های تقلب این بود که پاسخنامه تا آخر جلسه کنکور در اختیار داوطلبان قرار داشت لذا امکان اینکه سؤال از جلسه امتحان بیرون برود و مجدداً جوابش برگردد، وجود داد اما با تفکیک و جمع آوری دفترچه ها جلوی این موضوع هم گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف کنکور در رشته های پرمتقاضی امکان پذیر نیست

حذف کنکور در رشته های پرمتقاضی امکان پذیر نیست