مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 08:402023-01-08پزشكي

سالمندان فست فود بخورند یا آبگوشت


سالمندان به دلیل ضعف قوای بدنی و دردهای مفصلی، در صورت کم تحرکی، بیشتر از سایر گروه های سنی دچار سوءهاضمه و یبوست می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بابک دانش فرد افزود: سالمندان اگر به دلیل مشکلاتی همچون ضعف قوای بدنی و دردهای مفصلی که به اقتضای سن به آن دچار می شوند تحرکشان کم شود، بیشتر از سایر گروه های سنی به بیماری های گوارشی همچون سوءهاضمه و یبوست مبتلا می شوند؛ چرا که افت حرارتی که به صورت طبیعی و تدریجی با بالا رفتن سن اتفاق می افتد با کم شدن تحرک بدنی تشدید می شود به دلیل اینکه سالمندان، مزاج سرد و خشکی دارند که با یکسری رطوبت های اضافه در دستگاه گوارش و قسمت های مختلف بدن همراه است و علت اصلی این هم نقصان حرارت در دستگاه گوارش است.

وی تاکید کرد: در خصوص تغذیه به دو نکته مهم باید توجه کنیم، اول اینکه موقع غذا خوردن باید در کمال آرامش غذا را به خوبی و به دور از عجله و استرس و هیجانات روحی و روانی بجویم و هواسمان به غذا باشد نه اینکه در حین غذا خوردن مشغول کارهای دیگری باشیم زیرا در پروسه جذب غذا اثر منفی می گذارد و در سالمندان که مشکلات دندانی هم دارند تأثیرات منفی آن بیشتر است.

دانش فرد ادامه داد: نکته دوم، پرهیز از درهم خوری است، یکی از مشکلات رایج ما سفره های رنگین است، اینکه همراه غذا نوشیدنی و سالادهای مختلف و دسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالمندان فست فود بخورند یا آبگوشت

سالمندان فست فود بخورند یا آبگوشت