مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 17:202023-01-07حوادث

دستگیری 6 حفار غیرمجاز و دو انتصاب جدید در وزارت میراث


وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحالی شاهد دو انتصاب و تغییر بود که خبرهایی از دستگیری شش حفار غیر مجاز در نوشهر مازندران و همچنین مطالعه 200 اسکلت انسان در آزمایشگاه انسان شناسی گیلان منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از دستگیری شش نفر حفار غیرمجاز در شهرستان نوشهر خبر داد و گفت: بنا برگزارش پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان نوشهر و در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد مشکوک در یکی از مناطق تاریخی این شهرستان که در حال حفاری بودند، بلافاصله ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

پس از شناسایی محل مورد نظر، ماموران یگان حفاظت و نیروی انتظامی در یک عملیات ضربتی توانستند سه دستگاه فلزیاب به همراه آلات و ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ، دستگاه موتور برق و دستگاه ویکور را کشف و ضبط کنند.

کردان افزود: طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور به دریافت مجوز از وزارت میراث فرهنگی کشور منوط است.

در غیر این صورت با هرگونه تبلیغ، خریدوفروش و استفاده از این دستگاه که به منظور کشف آثار و اموال تاریخی است، برخورد قانونی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری 6 حفار غیرمجاز و دو انتصاب جدید در وزارت میراث

دستگیری 6 حفار غیرمجاز و دو انتصاب جدید در وزارت میراث