مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 15:452023-01-07اقتصادي

نیشکر، ثروتی که توسط زیست فناوری به بار می نشیند


موافقتنامه همکاری مشترک در راستای توسعه زیست فناوری مابین ستاد توسعه زیست فناوری و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی جهاد کشاورزی منعقد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ستاد توسعه زیست فناوری، در جلسه ای که پیرامون بررسی مفاد موافقتنامه همکاری و حمایت مشترک، جهت تکمیل زنجیره ارزش نیشکر و فراورده های آن، در ستاد توسعه زیست فناوری برگزار شد، دو طرف موافقتنامه به شرح عناوین متعددی در حوزه ی صنعت نیشکر و ارزش افزوده ی آن در اقتصاد زیستی پرداختند.

مرتضی گلی زاده، معاون تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری در حاشیه این جلسه خاطرنشان کرد: بزرگ ترین واحد زیست فناوری کشور با حجم تولیدی معادل 7 میلیون تن نیشکر برای استحصال 700 هزار تن نیشکر با احداث هفت کارخانه تولید شکر خام هر یک با ظرفیت تولید 100 هزار تن شکر خام و 4 کارخانه تصفیه شکر خام هریک با ظرفیت 175 هزارتن شکر سفید در سال، همچنین تولید 33 میلیون لیتر الکل و 12000 تن خمیر مایع، متعلق به صنعت نیشکر است که با توجه به حجم عظیم این زیست توده، استفاده از آن بسیار ضروری می باشد.

دکتر گلی زاده همچنین افزود: با توجه به ظرفیت های نهان وابسته به نیشکر مانند پسماندها و استفاده از زه آب های نیشکر در شورورزی در ارتباط با پرورش میگو و غیره و درخت زنجیره ارزشی مرتبط با آن که در فضای اقتصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیشکر، ثروتی که توسط زیست فناوری به بار می نشیند

نیشکر، ثروتی که توسط زیست فناوری به بار می نشیند