مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 13:252023-01-07اقتصادي

تعداد زائران عتبات در هفته های اخیر کاهش یافت


تعداد زائران عتبات در هفته های اخیر با وجود ثبات در هزینه این سفرها و ایجاد ظرفیت از سوی سازمان حج و زیارت، کاهش یافت و ظرفیت بسیاری از کاروان ها تکمیل نشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفر زیارتی به عتبات در پاییز با نوسان نرخ ارز، هزینه متفاوتی را تجربه کرد؛ تا جایی که قیمت این سفر معنوی از 12 میلیون تومان گذشت.

البته از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال 242 هزار نفر در قالب کاروان های زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف شدند که 52 هزار نفر آن ها در آذرماه عازم عتبات شده بودند.

اما از ابتدای دی ماه تاکنون در حالی که سازمان حج و زیارت ظرفیت بیش از 70 هزار نفری برای زیارت کربلا پیش بینی کرده است، بسیاری از دفاتر زیارتی از لغو کاروان های عتبات به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت خبر می دهند.

به گفته یکی از مسؤولان مجری اعزام زائران به عتبات، بیش تر اعزام ها به صورت زمینی در حال انجام است و با توجه به گرانی پروازهای عتبات، تشرف هوایی به عراق محدود شده و متقاضیان این سفرها کاهش یافته است.

البته سفرهای زمینی عتبات نیز در دی ماه نسبت به ماه های گذشته کاهش چشمگیری داشته است؛ تا جایی که تعداد کاروان های برخی از دفاتر زیارتی فعال که روزانه بیش از 20 کاروان به عراق اعزام می کردند، در هفته های اخیر به کمتر از پنج کاروان رسیده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد زائران عتبات در هفته های اخیر کاهش یافت

تعداد زائران عتبات در هفته های اخیر کاهش یافت