مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 10:252023-01-07پزشكي

علائم زیرسویه های جدید ویروس کرونا


یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری گفت: علائمی که در اثر ابتلا به زیرسویه های جدید ویروس کرونا در بدن انسان ایجاد می شود تقریبا مشابه گذشته است یعنی علائمی همچون گلودرد، - آبریزش بینی، بدن درد و.

در افراد مشاهده می شود همچنین تهوع، استفراغ و دل درد نیز از علائم ابتلا به آن است اما درمجموع بیماری با علائم سرماخوردگی آغاز می شود بنابراین افرای که دچار علائم سرماخوردگی می شوند لازم است نکات بهداشتی را رعایت کرده و از ارتباط مستقیم با دیگران بپرهیزند.

زهرا علی اکبریان در گفت وگو با ایسنا درخصوص شیوع مجدد بیماری کرونا، اظهار کرد: زیرسویه های جدید بیماری کرونا به نام های BQ1 و XBB درواقع همان زیرسویه های کرونای امیکرون هستند اما با این تفاوت که سرایت پذیری و میزان مرگ و میر این زیرسویه ها بیشتر از نوع امیکرون است.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری افزود: با توجه به این موضوع که زیرسویه های جدید کرونا کشورهای همسایه ایران را درگیر کرده همچنین چند مورد از بیماری نیز در ایران مشاهده شده می توان گفت احتمال شیوع گسترده بیماری در ایران و افزایش آمار مبتلایان وجود دارد.

وی ادامه داد: علائمی که در اثر ابتلا به زیرسویه های جدید ویروس کرونا در بدن انسان ایجاد می شود تقریبا مشابه گذشته است یعنی علائمی همچون گلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم زیرسویه های جدید ویروس کرونا

علائم زیرسویه های جدید ویروس کرونا