مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 10:052023-01-07سياسي

آیین نامه اجرایی انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران تصویب شد


دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از تصویب آیین نامه اجرایی انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران و اعلام زمان برگزاری آزمون صلاحیت بالینی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت؛ دکتر غلامرضا حسن زاده با اشاره به تصویب این آیین نامه در شورای عالی برنامه ریزی، خاطرنشان کرد: آزمون صلاحیت، ملاک انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران است که مرحله اول آن در دی ماه 1401 برگزار شد و مرحله بعدی آن در مرداد ماه 1402 برگزار می شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: دانشجویانی که قبل از سال 2019 میلادی برای ادامه تحصیل از کشور خارج شدند در آزمون دی ماه شرکت کردند و آزمون مرداد 1402 مربوط به داوطلبانی می شود که بعد از سال 2019 میلادی در خارج از کشور مشغول به تحصیل شده اند.

وی با بیان این مطلب که منابع آزمون در سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت بارگذاری شده است، افزود: داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون مرداد 1402 هستند باید حداقل 72 واحد درسی مرتبط را با نمره قابل قبول گذرانده باشند.

حسن زاده تصریح کرد: حدود دو درصد از داوطلبان در رشته های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی پذیرفته و بقیه افراد در سایر رشته های کارشناسی جذب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه اجرایی انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران تصویب شد

آیین نامه اجرایی انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران تصویب شد