مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 01:102023-01-06سياسي

مرغ داری که جرقه انقلاب را زد!/ مقاله ای به دستور شاه و سفارش هویدا


راز را داریوش همایون تا مرگ نویسنده واقعی برملا نکرد و بعد گفت نویسنده واقعی مقاله ای که جرقه انقلاب را زد خبرنگاری قدیمی بود که در آن موقع مرغ دار شده بود و بعد از انقلاب هم به این کار ادامه داد.

- مرغ داری که جرقه انقلاب را زد!/ مقاله ای به دستور شاه و سفارش هویدا راز را داریوش همایون تا مرگ نویسنده واقعی برملا نکرد و بعد گفت نویسنده واقعی مقاله ای که جرقه انقلاب را زد خبرنگاری قدیمی بود که در آن موقع مرغ دار شده بود و بعد از انقلاب هم به این کار ادامه داد.

پژوهشگر مطبوعات - سید فرید قاسمی - هم در کتاب اخگر انفجار این موضوع را تایید می کند .

با این حال چنان که احمد احرار که تازه درگذشت در 29 بهمن 57 در اطلاعات نوشت نویسنده واقعی را شخص شاه می توان دانست چون او دستور داد و خواست متن اولیه تندتر و با ذکر نام آیت الله خمینی باشد.

  عصر ایران؛ مهرداد خدیر- 45 سال پس از اشتباه مهلک شاه در انتشار مقاله توهین آمیز به امام خمینی در روزنامه اطلاعات 17 دی 1356 با عنوان   ایران و استعمار سرخ و سیاه که جرقه انقلاب شد مسجل شده نویسنده واقعی کیست.

   قبل تر تردیدهایی وجود داشت اما حالا با قاطعیت می توان به کتاب پژوهشگر موثق مطبوعات - سید فرید قاسمی - استناد کرد که در کتاب اخگر انفجار تایید می کند نویسنده مقاله خبرنگاری قدیمی به نام علی شعبانی بوده ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغ داری که جرقه انقلاب را زد!/ مقاله ای به دستور شاه و سفارش هویدا

مرغ داری که جرقه انقلاب را زد!/ مقاله ای به دستور شاه و سفارش هویدا