مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 14:552023-01-06سياسي

حجاب نماد هویت و فرهنگ اصیل ایرانی است


حجاب نماد هویت و فرهنگ اصیل ایرانی است؛ صرفا مساله مربوط به اسلام نیست، طبق تاریخ در ایران باستان هم زنان دارای پوشش و حجاب بودند.

- ایسنا/همدان امام جمعه همدان گفت: حجاب نماد هویت و فرهنگ اصیل ایرانی است؛ صرفا مساله مربوط به اسلام نیست، طبق تاریخ در ایران باستان هم زنان دارای پوشش و حجاب بودند.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی جمعه 16 دی ماه در خطبه های نماز جمعه شهر همدان، با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) اظهار کرد: جایگاه مادر به عنوان مربی انسان هیچ بدیلی در اسلام ندارد، اسلام مخالف حضور اجتماعی زنان نیست اما نقش مادری بدیل ندارد، قالب تمجیدهای قرآنی برای بانوان مربوط به نقش مادری است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با بانوان به مساله حجاب اشاره کردند که به عنوان یک واجب شرعی است، حجاب یک امر دینی، هویتی و فرهنگی است، هم واجب شرعی است که آیات بسیاری در قرآن کریم وجود دارد که به نساء مومنین و زنانی که ایمان به خدا دارند و اعتقاد دارند که پروردگار عالم مسائل آنها را می داند، توصیه به پوشش و حجاب کرده است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: حجاب نماد هویت و فرهنگ اصیل ایرانی است؛ صرفا مساله مربوط به اسلام نیست، در آیین آریایی قبل از اسلام هم طبق تاریخ زنان طبقه بندی های مختلفی داشتند، برخی از طبقه ها حق تدریس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب نماد هویت و فرهنگ اصیل ایرانی است

حجاب نماد هویت و فرهنگ اصیل ایرانی است