مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 19:552023-01-05سياسي

مجازات های جایگزین حبس باعث اعتماد بیشتر شهروندان به دستگاه قضا می شود


رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: اتقان آراء و استفاده بیشتر و بهتر از تأسیسات حقوقی و کیفرخواست شفاهی و اعمال مجازات های جایگزین حبس باعث افزایش اعتماد بیشتر به دستگاه قضایی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام رضا براتی زاده، رییس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: قضات در رسیدگی هایشان باید تمام تلاششان بر این باشد که رسیدگی های قضایی، اتقان آراء و استفاده بیشتر و بهتر از تأسیسات حقوقی و کیفرخواست شفاهی و اعمال مجازات های جایگزین حبس سرلوحه فعالیتشان باشد زیرا این موارد باعث افزایش اعتماد به دستگاه قضایی خواهد شد.

وی با بیان اهمیت  اتقان آراء در روند تحقق عدالت قضایی گفت: مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند که عدالت در تصمیم گیری ها و صدور آراء مستحکم و مدلل را محور توجه خود قرار دهند، لذا باید به گونه ای عمل شود که از صدور آراء متزلزل و فاقد مبانی مستحکم قانونی اجتناب گردد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود:انتظار می رود هم قضات و هم کارکنان اداری در عین رعایت قوانین و مقررات نسبت یکدیگر و نیز ارباب رجوع با سعه صدر، صبر و حوصله کافی و خوشرویی و حسن خلق رفتار کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات های جایگزین حبس باعث اعتماد بیشتر شهروندان به دستگاه قضا می شود

مجازات های جایگزین حبس باعث اعتماد بیشتر شهروندان به دستگاه قضا می شود