مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 16:202023-01-05بين الملل

آیا تنش بین کره شمالی و جنوبی در 2023 به تقابل نظامی می انجامد؟


پس از دور جدید آزمایش های موشکی کره شمالی، کره جنوبی خواستار رزمایش مشترک هسته ای با آمریکا شده است؛ با این تفاسیر آیا تنش بین دو کره در 2023 به مرحله تقابل می انجامد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از فرانس24؛ پس از یک سال که مشخصه بارز آن آزمایش های موشکی مکرر کره شمالی بود، شروع سال 2023 میلادی تا اندازه زیادی به سال 2022 شباهت دارد زیرا پیونگ یانگ اول ژانویه یک موشک کوتاه برد دیگر را به طور آزمایشی پرتاب کرد.

این در حالی بود که کره شمالی سال 2022 را با انجام سه آزمایش موشکی در شب قبل از کریسمس به پایان رساند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز یکشنبه خواستار افزایش تصاعدی موجودی زرادخانه هسته ای این کشور (شامل تولید انبوه موشک های دارای کلاهک هسته ای) در سال جاری شد.

کیم در نطق سال نو خود حتی آشکارا کره جنوبی را یک هدف توصیف کرد.

کریستوف بلاث، کارشناس حوزه دو کره در دانشگاه بردفورد، می گوید که این درخواست و نطق گویای همه چیز است زیرا پیونگ یانگ در گذشته از استفاده از این واژه اجتناب می کرد زیرا به حفظ ایده اتحاد دوباره دو کشور برادر نیاز داشت.

دانیلو دله فاو، استادیار محقق موسسه تیم بین المللی مطالعات امنیتی مستقر در ورونا، بر این باور است که تحولات چند روز اخیر نشان می دهد که وقتی پای کره شمالی در میان باشد، ما در شرایط بسیار نگرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تنش بین کره شمالی و جنوبی در 2023 به تقابل نظامی می انجامد؟

آیا تنش بین کره شمالی و جنوبی در 2023 به تقابل نظامی می انجامد؟