مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 16:152023-01-05سياسي

نوروزی: در 10 سال آینده جنگ آب خواهیم داشت


نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشک شدن سفره های زیرزمینی آب اظهار کرد: در 10 سال آینده نه فقط در ایران بلکه در خاورمیانه با مشکلات کم آبی مواجهیم و جنگ آب خواهیم داشت.

- رحمت الله نوروزی در گفت وگو با ایسنا درباره هشدارهای مطرح شده درباره وضعیت منابع آبی کشور با تاکید بر لزوم توجه ویژه به موضوع آب در برنامه ها و اعتبارات، گفت: بیشتر هدر رفت آب در کشور ما مربوط به حوزه کشاورزی است که در این زمینه باید آبیاری قطره ای و تحت فشار مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین نیاز است که مسائل آبی کشور در اعتبارات بودجه سال 1402 و نیز جزییات برنامه هفتم توسعه بطور عملی و به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در کشور طی ماه های اخیر اظهار کرد: همه دستگاه ها و نهادها باید از سیاست اصلاح الگوی کشت حمایت کنند و اینطور نباشد که ما هندوانه تولید کنیم و به کشورهای همسایه بفرستیم و گاهی اوقات آنها این محصول را برگشت بزنند؛ بر اساس سیاست های الگوی کشت باید به اندازه نیاز داخل کشت کنیم و در صیفی جان و محصولات استراتژیک این سیاست ها رعایت شود و از سوی دولت و مجلس نیز مورد حمایت همه جانبه قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروزی: در 10 سال آینده جنگ آب خواهیم داشت

نوروزی: در 10 سال آینده جنگ آب خواهیم داشت