مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 12:002023-01-05سياسي

پرونده ثبت جهانی تاق بستان تا پایان سال تدوین می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تدوین پرونده ثبت جهانی تاق بستان و همچنین اسب کرد بصورت بین المللی تا پایان امسال خبر داد.

- پرونده ثبت جهانی "تاق بستان" تا پایان سال تدوین می شود ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تدوین پرونده ثبت جهانی "تاق بستان" و همچنین "اسب کرد" بصورت بین المللی تا پایان امسال خبر داد.

محمدرضا سهیلی، امروز(15 دی) در نشستی خبری که به مناسبت نود و یکمین سالگرد ثبت ملی تاق بستان برگزارشد، با اشاره به ظرفیت های بی نظیر کرمانشاه در حوزه گردشگری، گفت: گردشگری می تواند اولویت اول توسعه استان باشد، اما این امر مستلزم این است که سایر دستگاه های اجرایی هم در کنار ما قرار گیرند.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما رسیدن به اشتغال مناسب در حوزه گردشگری است و در این راه برنامه هایی را تدارک دیده ایم که ثبت جهانی تاق بستان و اسب کرد از جمله آنها هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه قدم های مهمی برای ثبت جهانی تاق بستان برداشته شده، گفت: از آنجایی که هر کشوری سالانه فرصت ثبت یک اثر جهانی را دارد، بنابراین نیاز است که ثبت جهانی تاق بستان را به یک مطالبه عمومی تبدیل کرده و از طرفی برای ثبت جهانی آن روش درستی را اتخاذ کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ثبت جهانی تاق بستان تا پایان سال تدوین می شود

پرونده ثبت جهانی تاق بستان تا پایان سال تدوین می شود