مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 10:352023-01-05دانش

مطالعات تاریخی در حوزه زیارت کمتر مورد توجه قرار می گیرد


عضو هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز عقیده کرد: بحث های مطالعات تاریخی در حوزه زیارت در مشهد معمولا کمتر مورد توجه قرار می گیرد، در صورتی که باید به تاریخ گذشته زیارت و مناسکی که در حوزه زیارت تا امروز شکل گرفته است توجه و در سیاستگزاری ها به آن ها رجوع کنیم.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز عقیده کرد: بحث های مطالعات تاریخی در حوزه زیارت در مشهد معمولا کمتر مورد توجه قرار می گیرد، در صورتی که باید به تاریخ گذشته زیارت و مناسکی که در حوزه زیارت تا امروز شکل گرفته است توجه و در سیاستگزاری ها به آن ها رجوع کنیم.

محمدرضا قائمی نیک شامگاه گذشته 14 دی ماه، در سلسله نشست های تخصصی زیارت و گردشگری که در پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در کشور سندها را می نویسیم و در نوشتن آن ها دو مسئله رعایت نمی شود.

در سندنویسی سندها معمولا پس از مطالعات میدانی انجام می شود و سند باید درک درستی از واقعیت های حوزه مورد نظر را در برگیرد.

وی اضافه کرد: وجود سند لازم است و باید ناظر بر واقعیت های موضوع مورد نظر باشد و به تناسب رفتارها بین عمل و سند باید احتمال ویرایش برای دوره های مختلف وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات تاریخی در حوزه زیارت کمتر مورد توجه قرار می گیرد

مطالعات تاریخی در حوزه زیارت کمتر مورد توجه قرار می گیرد