مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 09:302023-01-05پزشكي

انتخاب غذای سالم خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد


انتخاب غذای سالم می تواند طول عمر را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان و سایر بیماریهای مزمن را کاهش دهد.

- ایسنا/کرمانشاه یک متخصص قلب و عروق گفت: انتخاب غذای سالم می تواند طول عمر را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان و سایر بیماریهای مزمن را کاهش دهد.

دکتر رضا حیدری مقدم با اشاره به نقش تغذیه در کنترل بیماریها از جمله بیماریهای قلبی عروقی، اظهار کرد: الگوی غذایی خاصی که یک فرد انتخاب می کند تحت تأثیر طیف گسترده ای از عوامل مانند ترجیحات شخصی، تأثیرات اجتماعی و فرهنگی و همچنین ملاحظات اقتصادی است.

وی افزود: با کمک پزشکان می توان بهترین الگوی غذایی سالم را بر اساس شرایط افراد مختلف تعیین کرد.

حیدری مقدم ادامه داد: دستورالعمل های غذایی خاص ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی یک رژیم غذایی با کیفیت بالا و سالم بر مصرف محدود گوشت های قرمز و فرآوری شده، چربی های ناسالم (چربی های ترانس اشباع و صنعتی)، شکر، سدیم و الکل و مصرف بیشتر میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل و غلات کامل تاکید دارد.

وی تصریح کرد: اجزای خاص رژیم غذایی سالم مصرف میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، فیبر، لبنیات کم چرب و برخی غذاهای غنی از پروتیین مانند ماهی و محصولات سویا می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب غذای سالم خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد

انتخاب غذای سالم خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد