مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 08:352023-01-05سياسي

آماده باش برای بحران سالمندی در ایران!/سالمندان ایرانی هر روز «تنهاتر« می شوند


رییس سابق دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور می گوید: پیش بینی می شود از سال 1398 تا 1421 در مدت 23 سال جمعیت سالمندی کشور دو برابر شده و به 20 درصد برسد.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس _ مهدی امیری پور: حسام الدین علامه، رییس سابق دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور و عضو هیأت علمی گروه پژوهشی پزشکی مبتنی بر سبک زندگی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران است، اخیراً در گفت وگو با فارس با اشاره به وقوع پدیده سالمندی جمعیت ایران گفت: ایران در سال 1355 یک میلیون و 700 هزار سالمند، معادل  5 درصد از جمعیت کشور، سالمند داشته است، 43 سال طول کشیده تا در سال 1398 جمعیت سالمند کشور به 2 برابر یعنی 10 درصد رسیده و  پیش بینی می شود از سال 1398 تا 1421 در مدت 23 سال جمعیت سالمندی دو برابر شده و به 20 درصد برسد.

اینها  تنها بخشی از گفت وگوی رییس سابق دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با خبرگزاری فارس است که اهمیت به صدا در آمدن خطر سالمندی جمعیت در کشور را دو چندان می کند.

  با حسام الدین علامه درباره محورهایی مانند بررسی مقایسه وضعیت سالمندی ایران نسبت به دیگر کشورها، سن امید به زندگی، ورود ایران به دوره ابر بحران سالمندی و فشار بحران سالمندی بر صندوق های بازنشستگی به گفت وگو نشستیم،  این گفت وگو را در ذیل می توانید بخوانید: فارس: وضعیت ایران از نظر سالمندی چگونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده باش برای بحران سالمندی در ایران!/سالمندان ایرانی هر روز «تنهاتر« می شوند

آماده باش برای بحران سالمندی در ایران!/سالمندان ایرانی هر روز «تنهاتر« می شوند