مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 21:152023-01-04اقتصادي

حذف ریسک تحمیلی از یک نهاد بدون ریسک


الزام 15 درصدی خرید سهام توسط صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، اگرچه در زمان خود به دلیل صیانت از اکوسیستم بازار بود، اما برای خود صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازو اوراق بهادار برای حذف این الزام، تصمیم بسیار درستی است تا صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با توجه به ماهیت خود، پرتفوی متناسب با ماهیت شان را ایجاد کنند.

مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما با بیان اینکه تبدیل الزام به اختیار، فضای مناسبی را برای مدیران صندوق هایی که از کنترل ریسک بالاتری برخوردار هستند، یک فرصت به شمار می رود، تصریح کرد: این تصمیم سبب می شود مدیران صندوق ها با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه، متناسب با مشتریان هدفی که دارند، پرتفوی مناسب را شکل دهند.

او با بیان اینکه گاهی در شرایط خاصی سمت عرضه ها محدود می شود، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد حذف این الزام و افزایش همزمان قیمت سهام، ضرر صندوق هایی که متحمل زیان شده اند، نیز جبران می شود و با خروج آن ها از بازار سهام، این صندوق ها در شرایط رکودی بازار، دچار چالش نخواهند شد.

تیموری شندی با اشاره به باقی ماندن اختیار خرید سهام تا سقف 25 درصدی توسط صندوق های با درامد ثابت گفت: این اختیار با توجه به ساختار مدیریت صندوق ها و مدیریت ریسک، به مدیران صندوق های سرمایه گذار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ریسک تحمیلی از یک نهاد بدون ریسک

حذف ریسک تحمیلی از یک نهاد بدون ریسک