مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 11:502023-01-04اقتصادي

دو کارگاه ساختمانی پرخطر در زاهدان تعطیل شدند


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تعطیلی دو کارگاه ساختمانی پرخطر در شهرستان زاهدان خبر داد.

- حامد آرامش در گفت و گو با، گفت: در اجرای ماده 105 قانون کار و پس هماهنگی و دستور مقام قضایی، دو کارگاه ساختمانی در سطح شهرستان زاهدان که الزامات ایمنی و بهداشت کار را رعایت نکرده بودند، تعطیل شدند.

وی افزود: ماده 105 قانون کار بر این نکته تاکید دارد که هر گاه در حین بازرسی، به تشخیص بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود، بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای مکلف هستند مراتب را فوراً و کتباً به کارفرما یا نماینده او و نیز به رییس مستقیم خود اطلاع دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: وزارت متبوع و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسب مورد گزارش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای از دادسرای عمومی محل و در صورت عدم تشکیل دادسرا از دادگاه عمومی محل تقاضا خواهند کرد فوراً تعطیل و لاک و مهر تمام یا قسمتی از کارگاه را صادر کند و دادستان بلافاصله نسبت به صدور قرار اقدام و پس از ابلاغ، قرار صادر شده قابل اجرا است.

آرامش تاکید کرد: دستور رفع تعطیل توسط مرجع مربوطه در صورتی صادر خواهد شد که بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای و یا کارشناسان ذیربط دادگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو کارگاه ساختمانی پرخطر در زاهدان تعطیل شدند

دو کارگاه ساختمانی پرخطر در زاهدان تعطیل شدند