مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 11:152023-01-04فرهنگي

ترجمه و انتشار 2 کتاب از پیشروترین محقق معاصر جهان تئاتر


«فرهنگ لغات اجرا و تئاتر معاصر راتلج» گردآوی پاتریس پاوی با ترجمه پوپک رحیمی در 704 صفحه با قیمت 350 هزار تومان در انتشارات نیماژ چاپ و منتشر شد.

- ایسنا/خوزستان فرهنگ لغات اجرا و تئاتر معاصر راتلج گردآوی پاتریس پاوی با ترجمه پوپک رحیمی در 704 صفحه با قیمت 350 هزار تومان در انتشارات نیماژ چاپ و منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهنگ لغات اجرا و تئاتر معاصر راتلج اولین راهنمای معتبر آلفابتیک برای 30 سال تئاتر و اجرای اخیر است.

این کتاب به همت یکی از پیشروترین محققان و دانشمندان معاصر جهان تئاتر نگاشته شده است و ما را از اکتیویسم (کنشگری) تا زپینگ (زاپ کردن) می برد و همه چیز را از هنر بدن و فلش موب تا مولتی مدیا و پسامدرنیسم تحلیل می کند.

چیزی که ما به عنوان اجرا و درام می شناسیم در دهه های اخیر تغییرات زیادی را متحمل شده است و البته که به لطف مداخله های ارتش مجهز تئوریسین ها، از دریدا تا رانسیر، شیوه تعریف، استفاده و نقد این اصطلاحات و عبارات نیز تغییر کرده است.

فرهنگ لغات پاتریس پاوی نقشه مسیر ضروری برای این منطقه حساس فراهم کرده است؛ کتابی که قفسه تئاتر هیچ کتابخانه ای نباید بدون آن باشد.

پاتریس پاوی (متولد 1947) استاد مطالعات تئاتر در دانشگاه کنت در کانتربری انگلستان (بریتانیا) بود و در آنجا در پایان سال تحصیلی 2015/2016 بازنشسته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترجمه و انتشار 2 کتاب از پیشروترین محقق معاصر جهان تئاتر

ترجمه و انتشار 2 کتاب از پیشروترین محقق معاصر جهان تئاتر