مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 10:152023-01-04اقتصادي

گزارش تخلفات بورسی توسط سهامداران


سعید ابراهیمی با اشاره به هدف ایجاد «سامانه گزارشگران حرفه ای» توسط سازمان بورس اظهار کرد: یکی از اهداف طراحی این سامانه به نشانی https://dideban.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای کشف و پیگیری ناهنجاری ها در بازار سرمایه، تأسیس اداره دیده بان سلامت بازار سرمایه را در راستای شفاف سازی اطلاعات بازار و کشف و پیگیری ناهنجاری ها در راستای پیشگیری از فساد در بازار سرمایه، در تاریخ 13 آبان 1398 تصویب کرد.

ماموریت اداره دیده بان سلامت بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار، نظارت بر حسن اجرای قوانین موجود، افزایش شفافیت بازار، جلوگیری از عدم تقارن اطلاعاتی و افزایش مشارکت عمومی جهت جلوگیری از بروز تخلف در بازار سرمایه است.

اهداف اصلی این اداره مبارزه مؤثر با ناهنجاری ها و اقدامات غیرقانونی در بازار سرمایه در 4 حوزه بازار، ناشران، نهادهای مالی و فضای مجازی از طریق دریافت گزارش های مردمی، شناسایی و گزارش خلأهای قانونی و نظارتی و شناسایی و مشارکت در پیگیری حقوقی متخلفان در بازار سرمایه است.

همچنین، مقابله مؤثر با ناهنجاری ها، تخلفات و اقدامات غیرقانونی در بازار سرمایه از طریق دریافت گزارش های مردمی، تشویق و حمایت از گزارشگران ناهنجاری، شناسایی و گزارش خلأهای قانونی و نظارتی و اقدامات اصلاحی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش تخلفات بورسی توسط سهامداران

گزارش تخلفات بورسی توسط سهامداران