مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 09:302023-01-04اقتصادي

آلمان آماده استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه است


بلومبرگ نوشت، آلمان آماده است تا از دارایی های بانک مرکزی روسیه که از سال گذشته میلادی و در نتیجه تحریم ها مسدود شده، برای بازسازی اوکراین استفاده کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این پایگاه خبری همچنین نوشت، گزارش شده که دولت برلین می خواهد از این دارایی های مسدود شده در اوکراین استفاده کند اما هیچ موضع رسمی از سوی آلمان هنوز در این باره اتخاذ نشده چون اعضای کابینه آلمان در این باره دچار دودستگی هستند.

اتحادیه اروپا و کشورهای گروه 7 حدود 300 میلیارد یورو (311 میلیارد دلار) از دارایی های متعلق به بانک مرکزی روسیه به همراه میلیاردها دلار دارایی متعلق به تجار روسی را مسدود کرده اند.

در این میان آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان اصرار دارد که حداقل برخی از دارایی های مسدود شده باید توقیف شود، در حالیکه کریستین لیندنر، وزیر دارایی نگران است که این اقدام می تواند سابقه خطرناکی ایجاد کند و کشورهای اروپایی و متحدانشان را به باتلاق بی قانونی بکشاند.

خبرنامه بلومبرگ همچنین نوشت، برلین از مصادره اموال به شرط حل مسائل قانونی و تبعیت متحدان از این روند حمایت می کند.

در این میان، اورزولا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپایی نیز پیشتر گفته بود اتحادیه اروپا راه های قانونی را برای توقیف دارایی های روسیه به منظور استفاده در اوکراین پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان آماده استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه است

آلمان آماده استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه است