مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 20:162023-01-03اقتصادي

ضرورت اخذ شناسنامه فنی ساختمان در هنگام خرید آپارتمان


معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز بر لزوم دریافت شناسنامه فنی ساختمان توسط خریداران در هنگام پیش فروش آپارتمان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمد عزتی با اشاره به اهمیت صدور شناسنامه فنی ساختمان در کاهش تخلفات ساختمانی اظهار کرد: در سال 1389 قانونی تحت عنوان پیش فروش ساختمان به تصویب رسید که به دنبال آن شناسنامه فنی ساختمان در صورت درخواست سازنده، همزمان با صدور پروانه صادر می شود.

وی افزود: این طرح برای اولین بار در کشور به همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و با حمایت دادگستری آذربایجان شرقی از تبریز آغاز شده و در حال حاضر در طول 9 ماهه اخیر تعداد پنج هزارو 700 مورد و از زمان اجرای این طرح حدود 55 هزار فقره شناسنامه صادر شده است.

عزتی ادامه داد: باتوجه به اینکه در شناسنامه های صادره نوع سازه، تعداد طبقات، تعداد واحدها، نوع تاسیسات و سایر اطلاعات لازم درج شده لذا از تمام خریداران درخواست داریم در موضوع معامله آپارتمان حتما از فروشندگان آن، شناسنامه فنی ساختمان را درخواست کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: صدور شناسنامه فنی ساختمان در هنگام پیش فروش موجب کاهش تخلفات ساختمانی شده و سبب جلوگیری از سوءاستفاده و فروش واحدهای پیش بینی نشده در مجوزها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اخذ شناسنامه فنی ساختمان در هنگام خرید آپارتمان

ضرورت اخذ شناسنامه فنی ساختمان در هنگام خرید آپارتمان