مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 15:412023-01-03اجتماعي

امشب شاهد اولین بارش شهابی 2023 در آسمان اصفهان باشید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، اولین بارش شهابی در سال 2023، بارش شهابی کوادرانتی است، نام بارش شهابی ربعی یا کوادرانت از صورت فلکی کوچک ربع (به معنای یک چهارم ) گرفته شده است، این صورت فلکی امروز وجود ندارد، زیرا در تقسیم بندی های جدید صور فلکی بخشی از آن به صورت فلکی عوا و بخشی دیگر به دب اکبر داده شده است، اما این بارش همچنان به نام صورت فلکی اش شناخته می شود که کانون این بارش در نزدیکی ستاره بتا-عوا قرار دارد.

منشا بارش شهابی ربعی سیارک 2003 EH1 است که از دنباله دار C/1491 Y1 جدا شده که هر سال در نیمه دی ماه ذرات باقی مانده از این سیارک در مدار زمین، وارد جو می شوند و با سوختن شهاب واره ها در جو، بارش شهابی اتفاق می افتد.

این بارش معمولاً در روز 11 دی ماه یا روز کریسمس آغاز می شود و در 13 و 14 دی به اوج می رسد و در 17 دی ماه پایان می یابد، کوتاه بودن بازه زمانی این بارش نشان دهنده نازک بودن توده ذرات باقی مانده از این بارش است و اگر مدار سیاره زمین کمی جابه جا شود، تعداد شهاب های این بارش به شدت کم و زیاد خواهد شد.

برای اینکه از این بارش شهابی بهترین بهره را ببرید و بیشترین ستاره های دنباله دار و در حال سوختن را در این بارش شهابی نظاره گر باشید، باید یک منطقه از آسمان تاریک با حداقل آلودگی نوری و افقی روشن پیدا کنید، چرا که این بارش شهابی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امشب شاهد اولین بارش شهابی 2023 در آسمان اصفهان باشید

امشب شاهد اولین بارش شهابی 2023 در آسمان اصفهان باشید