مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 14:502023-01-03سياسي

شهید سلیمانی پایه گذار «مکتب مقاومت» است


رییس اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه(س) گفت: شهید سلیمانی بی تردید پایه گذار «مکتب مقاومت» است، نه به این معنا که اولین کسی است که در رأس فرماندهی جریان مقاومت قرار گرفت بلکه به این معنا که توانست مقاومت را به مکتبی قابل «تکثیر و بومی سازی» شده تبدیل کند.

- ایسنا/قم رییس اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه(س) گفت: شهید سلیمانی بی تردید پایه گذار مکتب مقاومت است، نه به این معنا که اولین کسی است که در رأس فرماندهی جریان مقاومت قرار گرفت بلکه به این معنا که توانست مقاومت را به مکتبی قابل تکثیر و بومی سازی شده تبدیل کند.

مرتضی اشرافی، عضو اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه(س)، در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: قدرت منطقه ای به کشوری گفته می شود که از اقتدار و قدرت لازم برای نفوذ در یک منطقه برخوردار باشد.

وی افزود: امروز در افکار عموم این اجماع و اتفاق نظر وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران قدرتی منطقه ای است و این موضوع یکی از مفروضات به شمار می رود.

در حال حاضر ایران به قدرت منطقه ای خود بنیاد تبدیل شده است.

از طرفی، جمهوری اسلامی ایران کشوری است با ملاحظات ملی (صرفاً مربوط به سرزمین ایران) و فراملی (عمدتاً مربوط به جهان اسلام)؛ به عبارت دیگر، در اینجا هم منطق دولت - ملت و هم منطق دین یا به عبارتی ایدئولوژی حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید سلیمانی پایه گذار «مکتب مقاومت» است

شهید سلیمانی پایه گذار «مکتب مقاومت» است