مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 13:402023-01-03سياسي

حقوقدانان ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی را تبیین کنند


معاون قضایی دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد بر خلاف قوانین و مقررات بین المللی بود، گفت: حقوق دانان باید ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی را تبیین کنند.

- دکتر حسین مظهری، امروز(13 دی) در نشست بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی که با حضور حقوق دانان بسیجی کرمانشاه برگزار شد، با پاسداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، اظهار کرد: شهادت حاج قاسم لکه ننگ و سیاهی را در تاریخ ایالات متحده آمریکا برجای گذاشت، چون در تاریخ سابقه نداشته که مسئول رسمی یک کشور فرمان ترور فرمانده نظامی کشور دیگری را صادر کند.

سرپرست محاکم تجدید نظر استان کرمانشاه تاکید کرد: شهید سلیمانی بر اساس مستندات موجود به دعوت کشور عراق عازم این کشور شده بود و ترور وی بر خلاف قوانین و مقررات بین المللی بوده است.

مظهری ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته بین عراق و ایالات متحده آمریکا در سال 2008 هرگونه عملیات در سرزمین عراقی چه زمینی و چه هوایی باید با اجازه کشور عراق و با رعایت قانون اساسی این کشور صورت می گرفت که در موضوع ترور شهید سلیمانی نقض حاکمیت کشور عراق و توافقات فی مابین عراق و آمریکا مشهود است.

وی تصریح کرد: تهاجم نیروهای آمریکایی به هر نحوی حتی با موافقت کشور عراق به دلیل قرار گرفتن فرودگاه بغداد در منطقه سبز ممن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوقدانان ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی را تبیین کنند

حقوقدانان ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی را تبیین کنند