مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 10:002023-01-03فرهنگي

روایت یک مستندساز از دوربین گریزی شهید سلیمانی


شهید سلیمانی به دلیل آنکه از دوربین فراری بودند، دوست نداشتند در جایی باشند که دوربین حضور دارد و این مسئله طبیعتا کار فیلمبردار و مستندساز را خیلی سخت می کرد.

- یکی از فعالان سینمای مستند با روایتی از نوع مواجهه شهید قاسم سلیمانی از ضبط تصویر خودش در جلوی دوربین می گوید که مستندسازان ایرانی تلاش زیادی در زمینه معرفی این شخصیت انجام می دهند ولی محاصره رسانه ای ، صدای ما را کمتر به دوردست ها می رساند.

مرتضی شعبانی که علاوه بر کارگردانی چند فیلم، در سال های اخیر تهیه کنندگی مستندهایی همچون زنانی با گوشواره های باروتی ، قلب عقیق ، خط تماس ، ابوزینب ، قاسم و روز شانزدهم را در کارنامه دارد، از سال ها قبل این موقعیت را داشته که بتواند از حضور شهید قاسم سلیمانی در برخی مناطق و عملیات ها تصویربرداری کند.

او در گفت وگویی با ایسنا درباره حضور سردار سلیمانی در برخی فیلم هایی که با محوریت این شخصیت پخش شده اند و اینکه چه میزان از این آثار با هماهنگی، تصویربرداری شده یا صرفا آرشیوی هستند، ضمن اشاره به مستند قاسم گفت: آن چیزی که ممکن است به عنوان تصاویر آرشیوی برداشت شود، برای ما (در مرکز مستند حقیقت) تولیدی است و فیلمبرداران ما در بسیاری از سفرها همراه ایشان بودند و تقریبا می توان گفت همه تصاویری که مربوط به حضور شهید سلیمانی در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت یک مستندساز از دوربین گریزی شهید سلیمانی

روایت یک مستندساز از دوربین گریزی شهید سلیمانی