مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 19:202023-01-02سياسي

762 هکتار از عرصه های طبیعی کردستان رفع تصرف شد


رییس اداره امور حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 762 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان با صدور حکم قضایی رفع تصرف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، وریا محمدی اظهار داشت: این میزان اراضی رفع تصرف شده بر اساس آرای اجرایی صادره واحدهای اجرای احکام دادگستری شهرستان ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع، هزار و 83 فقره پرونده در مدت یاد شده برای تخریب و تصرف عدوانی در سطح یک هزار و 11 هکتار تشکیل شد و 10 هزار و 264 پرونده در دستگاه قضا در حال رسیدگی است.

رییس اداره امور حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان تاکید کرد: برابر ماده 20 قانون هوای پاک مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد.

وی گفت: علاوه بر این ماده قانونی، در خصوص آتش زدن درختان جنگلی، بوته ها، بقایای گیاهی در مزارع و باغات بر اساس ماده 675 و ماده 688 قانون مجازات اسلامی و ماده 2 و 22 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده 45 و ماده 47 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع، آتش زدن در جنگل و مرتع جرم محسوب می شود.

محمدی با بیان اینکه در راستای ماده 20 قانون هوای پاک طرح نهضت ملی تولید نهال در دست اجراست، اضافه کرد: سهم استان از نهضت جهادی یک می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

762 هکتار از عرصه های طبیعی کردستان رفع تصرف شد

762 هکتار از عرصه های طبیعی کردستان رفع تصرف شد