مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 15:202023-01-02اقتصادي

صادرات صنعت مس 5 برابر می شود


به منظور جبران عقب ماندگی ها در حوزه مس، 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام خواهد شد که موجب می شود صادرات در این حوزه از حدود 1.

- 7 میلیارد کنونی به بیش از 10 میلیارد دلار در پنج سال آینده افزایش یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت- سیدرضا فاطمی امین گفت: هم اکنون حدود 280 هزار تن تولید کاتد مس داریم که بنا داریم این میزان را به بالای یک میلیون تن برسانیم برای رسیدن به این هدف هم برنامه افزایش 750 هزار تنی تولید را از تابستان امسال آغاز کردیم که 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و تا سال 1406 به تدریج به بهره برداری می رسد.

هدف گذاری برای راه اندازی نخستین معدن هوشمند مس همچنین طبق اعلام وزارتخانه مذکور، علی رستمی-مدیرعامل شرکت ملی مس ایران- در نشست شورای معاونان بر اهتمام به اجرای طرح های توسعه و تأمین ماشین آلات معدنی در راستای تحقق هدف دستیابی به تولید یک میلیون تن کاتد مس تا سال 1406، رسیدگی بر ایجاد زیر ساخت های تأمین برق اضطراری با جدیت بیشتر و استقرار نظام 5S در مجتمع های تولیدی تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به مطالبه و تاکید وزیر صمت در زمینه توریسم صنعتی، خواستار تهیه و ارائه گزارش جامعی از بازدیدها و ارزیابی اقشار و گروه های مختلف در خصوص صنعت مس و دستاوردهای آن شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات صنعت مس 5 برابر می شود

صادرات صنعت مس 5 برابر می شود