مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 14:302023-01-02سياسي

برای حفاظت و احیای بازارهای تاریخی به سندهای راهبردی نیاز داریم


پژوهش «شناخت بازار تاریخی کرمان به منظور تدوین راهبردهای حفاظت کالبدی آن» در پژوهشکده ابنیه و بافت های فرهنگی-تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

- پژوهش شناخت بازار تاریخی کرمان به منظور تدوین راهبردهای حفاظت کالبدی آن در پژوهشکده ابنیه و بافت های فرهنگی-تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سوسن نزهت زاده عضو هیئت علمی پژوهشگاه و مجری طرح گفت: شناخت و بررسی بازارهای تاریخی ایران از چند دهه پیش آغاز شده و تعداد زیادی از این آثار مستندنگاری و مورد بررسی قرار گرفته اند.

او افزود: تنوع زیاد بازارها و اهمیت آنها در سطح شهر و منطقه باعث شده تا مطالعات زیادی در خصوص این آثار انجام بگیرد ولی با این حال همچنان دخل و تصرف های در محدوده بازارهای تاریخی رخ می دهد.

به گفته نزهت زاده، رشد و توسعه شهرها، احداث خیابان ها و تعریض گذرها برای سهولت دسترسی و کم کردن حجم ترافیک در محدوده بازار موجب شده که آسیب های اجتماعی، اقتصادی و کالبدی جبران ناپذیری به بازار وارد شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: برای حفاظت و احیا بازارهای تاریخی نیاز به سندهای راهبردی داریم که بتوان علاوه بر کالبد فیزیکی بازار، بافت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای حفاظت و احیای بازارهای تاریخی به سندهای راهبردی نیاز داریم

برای حفاظت و احیای بازارهای تاریخی به سندهای راهبردی نیاز داریم