مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 14:202023-01-02اقتصادي

روزهای شلوغ تجاری همسایگان ایران


اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین ارزیابی خود از وضعیت اقتصاد جهانی و منطقه ای، از پیگیری همزمان توافقات اقتصادی میان کشورهای همسایه ایران خبر داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در پنجاه و دومین گزارش از سلسله گزارش های پایش تحولات تجارت جهانی ، گلچینی از تحولات اخیر در دو لایه جهانی و منطقه ای محیط ژئواکونومیک ایران ارائه شده و آخرین روندها و پیش بینی های اقتصادی تهیه شده توسط بزرگ ترین نهادهای اقتصادی بین المللی، در قالب داده های تازه مورد واکاوی قرارگرفته اند.

در بخش تحولات جهانی، به گزارش سایت قطره و به نقل ازتازه آنکتاد پرداخته شده است که چشم انداز چندان مثبتی از آینده تجارت جهانی ارائه نمی دهد.

از منظر این نهاد با وجودآنکه تجارت جهانی باید به رکورد 32 تریلیون دلار در سال 2022 برسد؛ اما طبق تازه ترین گزارش که توسط آنکتاد منتشر شده است، انتظار می رود کاهشی که در نیمه دوم سال 2022 آغاز شد در سال 2023 بدتر شود، زیرا تنش های ژئوپلیتیکی و شرایط سخت مالی تداوم خواهد داشت؛ هر چند تصویر تجارت جهانی کاملاً تیره وتار نیست.

پ بر اساس این گزارش، با وجود کاهش ارزش تجارت جهانی، حجم کل تجارت در طول سال 2022 به رشد خود ادامه داد که نشانه ای از تقاضای جهانی انعطاف پذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای شلوغ تجاری همسایگان ایران

روزهای شلوغ تجاری همسایگان ایران